15-01-2024
Rozmiarówka odzieży motocyklowej
Opublikowane przez Agnieszka Babecka

Rozmiarówka w odzieży motocyklowej może się różnić w zależności od marki, modelu i kroju. Dlatego warto przed zakupem dokładnie zmierzyć swoje ciało i porównać wyniki z tabelą rozmiarów producenta. Wiele producentów oferuje szczegółowe instrukcje pomiaru, które pomogą dobrać odpowiedni rozmiar.

Ważne jest również, aby pamiętać, że ubranie motocyklowe powinno być dobrze dopasowane do ciała, ale nie może krępować ruchów ani ograniczać swobody. Powinno być również wygodne i nie powodować otarć ani dyskomfortu podczas jazdy. Dobrze dopasowana odzież gwarantuje większe bezpieczeństwo. Za luźna odzież, w momencie upadku może spowodować jej obrócenie się i przesunięcie ochraniaczy.

ZAPAMIĘTAJ!

Ochraniacze w odzieży motocyklowej muszą poprawnie leżeć w każdej pozycji – zarówno siedzącej jak i stojącej.

Warto też pamiętać, że różne modele ubrań mogą mieć różne dopasowanie – na przykład kombinezony wyścigowe są zwykle bardziej obcisłe niż kurtki turystyczne. Dlatego, przed zakupem warto przeczytać opis produktu i ewentualnie skorzystać z możliwości przymierzenia lub zwrotu, aby mieć pewność, że wybrany rozmiar będzie odpowiedni.

Rozmiarówki kombinezonów motocyklowych opierają się na pomiarach kluczowych obszarów ciała, które są istotne dla dopasowania kombinezonu do sylwetki motocyklisty. W zależności od producenta, te pomiaru mogą się nieznacznie różnić, ale zwykle obejmują następujące wymiary:

  1. Wzrost – mierzony od stóp do wierzchołka głowy. Wzrost jest ważnym czynnikiem, ponieważ kombinezon musi dobrze pasować do długości ciała, aby zapewnić optymalną ochronę i wygodę.
  2. Obwód klatki piersiowej – mierzony na wysokości mostka, w miejscu najszerszego obszaru klatki piersiowej. To ważny wymiar dla dopasowania kombinezonu w okolicy klatki piersiowej i ramion.
  3. Obwód pasa – mierzony w najwęższym miejscu tuż nad pępkiem. Ten wymiar jest ważny dla dopasowania kombinezonu w okolicy pasa i brzucha.
  4. Obwód bioder – mierzony na najszerszym miejscu miednicy. To ważny wymiar dla dopasowania kombinezonu w okolicy bioder i pośladków.
  5. Długość ramienia – mierzona od końca barku do końca łokcia. Ten wymiar jest ważny dla dopasowania kombinezonu w okolicy ramion i podramion.
  6. Długość nogawki – mierzona od kroku do kostki. Ten wymiar jest ważny dla dopasowania kombinezonu w okolicy nóg i kolan.

 

Tym samym można zauważyć, że rozmiarówki te przygotowane są na bazie ogólnych statystyk i w przypadku posiadania niestandardowego rozmiaru, dopasowanie kombinezonu, może być bardzo trudne, a czasem nawet niemożliwe.

W takim przypadku – służymy pomocą, czyli dopasowaniem kombinezonu na miarę. Co bardzo ważne, czasami klienci proszą o zmniejszenie/zwiększenie kombinezonu „o rozmiar” – co niestety nie jest dobrym rozwiązaniem. Często jest tak, że odzież w dużej mierze leży poprawnie a np. jest jedynie za duża/mała w klatce piersiowej bądź w pasie, wówczas wystarczy zmienić jedynie ten wymiar co również ograniczy koszty przeróbki. Kiedy klient prosi o „zmianę o rozmiar” to tak jakby prosił o uszycie go na nowo, gdyż każdy element w tym przypadku musiałby być rozpruty i zmniejszony / zwiększony o kilka centrymetrów.

Dla przykładu w kombinezonie Dainese rozmiarówka zaczyna się od 42 a kończy na 60. Różnica pomiarów według wzrostu przeskakuje z rozmiaru na rozmiar o 3 cm, obwodu szyi o 1 cm, a obwodu w pasie o 4 cm. Zakłada zatem, że wzrost idzie w parze z powiększaniem się obwodów. Jak łato się domyślić wysoka i szczuła osoba i adekwatnie niższa o większych obwodach, ma nie lada wyzwanie, aby znaleźć dla siebie idealne rozwiązanie.

Rozmiarówki kombinezonów motocyklowych opierają się na pomiarach kluczowych obszarów ciała, które są istotne dla dopasowania kombinezonu do sylwetki motocyklisty. W zależności od producenta, te pomiaru mogą się nieznacznie różnić, ale zwykle obejmują następujące wymiary:

  1. Wzrost – mierzony od stóp do wierzchołka głowy. Wzrost jest ważnym czynnikiem, ponieważ kombinezon musi dobrze pasować do długości ciała, aby zapewnić optymalną ochronę i wygodę.
  2. Obwód klatki piersiowej – mierzony na wysokości mostka, w miejscu najszerszego obszaru klatki piersiowej. To ważny wymiar dla dopasowania kombinezonu w okolicy klatki piersiowej i ramion.
  3. Obwód pasa – mierzony w najwęższym miejscu tuż nad pępkiem. Ten wymiar jest ważny dla dopasowania kombinezonu w okolicy pasa i brzucha.
  4. Obwód bioder – mierzony na najszerszym miejscu miednicy. To ważny wymiar dla dopasowania kombinezonu w okolicy bioder i pośladków.
  5. Długość ramienia – mierzona od końca barku do końca łokcia. Ten wymiar jest ważny dla dopasowania kombinezonu w okolicy ramion i podramion.
  6. Długość nogawki – mierzona od kroku do kostki. Ten wymiar jest ważny dla dopasowania kombinezonu w okolicy nóg i kolan.

 

Tym samym można zauważyć, że rozmiarówki te przygotowane są na bazie ogólnych statystyk i w przypadku posiadania niestandardowego rozmiaru, dopasowanie kombinezonu, może być bardzo trudne, a czasem nawet niemożliwe.

W takim przypadku – służymy pomocą, czyli dopasowaniem kombinezonu na miarę. Co bardzo ważne, czasami klienci proszą o zmniejszenie/zwiększenie kombinezonu „o rozmiar” – co niestety nie jest dobrym rozwiązaniem. Często jest tak, że odzież w dużej mierze leży poprawnie a np. jest jedynie za duża/mała w klatce piersiowej bądź w pasie, wówczas wystarczy zmienić jedynie ten wymiar co również ograniczy koszty przeróbki. Kiedy klient prosi o „zmianę o rozmiar” to tak jakby prosił o uszycie go na nowo, gdyż każdy element w tym przypadku musiałby być rozpruty i zmniejszony / zwiększony o kilka centrymetrów.

Dla przykładu w kombinezonie Dainese rozmiarówka zaczyna się od 42 a kończy na 60. Różnica pomiarów według wzrostu przeskakuje z rozmiaru na rozmiar o 3 cm, obwodu szyi o 1 cm, a obwodu w pasie o 4 cm. Zakłada zatem, że wzrost idzie w parze z powiększaniem się obwodów. Jak łato się domyślić wysoka i szczuła osoba i adekwatnie niższa o większych obwodach, ma nie lada wyzwanie, aby znaleźć dla siebie idealne rozwiązanie.

Wyszukaj w pasku bocznym zapytanie